Co to jest pozycjonowanie strony www?
Pozycjonowanie Google (ang. Google positioning lub Google search engine optimization – SEO) to proces optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarki Google, aby uzyskać lepsze wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych. Pozycjonowanie strony www to po prostu miejsce, które zajmuje Twoja domena pośród pozostałych wyników wyszukiwarki
Jaki jest cel pozycjonowania strony www?
Celem pozycjonowania jest zwiększenie liczby wizyt na stronie internetowej oraz poprawa jej widoczności w wynikach wyszukiwania, co może spowodować wzrost ruchu na stronie oraz generowanie większej liczby potencjalnych klientów.
Jak działa pozycjonowanie?
Proces pozycjonowania Google obejmuje szereg działań i metod takich jak optymalizacja treści na stronie internetowej, ale także budowanie linków, wewnętrzne linkowanie, poprawa szybkości ładowania strony oraz analiza słów kluczowych i konkurencji. Wszystkie te czynniki wpływają na pozycję strony
w wynikach wyszukiwania Google.
Czy pozycjonowanie jest potrzebne?
Pozycjonowanie Google jest ważnym elementem strategii marketingowej dla firm, które chcą zwiększyć swoją widoczność w Internecie i dotrzeć do swojej grupy docelowej. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google może przynieść korzyści w postaci większej liczby klientów i większych dochodów dla firm.
Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?
Google utrzymuje w tajemnicy swoje algorytmy wyszukiwania, jednak dzieli się częścią informacji. Nie ma jednego kluczowego czynnika, który decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jednak spośród setek „faktorów” możemy wyróżnić przede wszystkim:
-
Jakość treści: Wysokiej jakości treść, która jest unikalna, dobrze napisana
i odpowiada na pytania użytkowników, ma większe szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. -
Optymalizacja słów kluczowych: Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych w treści oraz w meta tagach i w adresie URL może pomóc wyszukiwarkom.
Pomóc w zrozumieniu, o czym jest strona i jakie zapytania użytkowników powinna obsługiwać. -
Linki wchodzące (linki zewnętrzne: Linki do strony z innych witryn, zwane linkami wchodzącymi lub backlinkami. Są ważnym sygnałem dla wyszukiwarek, że strona jest wartościowa i godna uwagi.
-
Struktura strony: Wyszukiwarki lubią strony, które są łatwe do zrozumienia
i porządkowane. Dlatego strony powinny być poprawnie zorganizowane i mieć łatwą nawigację. -
Czas ładowania strony: Szybkość ładowania strony jest ważnym czynnikiem rankingowym. Wysoka jakość serwera i optymalizacja kodu strony mogą pomóc w przyspieszeniu ładowania i poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania.
-
Użyteczność dla użytkowników: Strony dobrej jakości, które są łatwe
w obsłudze i zapewniają wartościową informację dla użytkowników,
częściej zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. -
Lokalizacja: Wyszukiwarki często wyświetlają wyniki związane z lokalizacją użytkownika. Dlatego ważne jest, aby strona miała informacje o lokalizacji, takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia itp.
-
Użyteczność na urządzeniach mobilnych: Wyszukiwarki bardziej nagradzają strony, które są przyjazne dla użytkowników mobilnych i dostosowane
do różnych rozmiarów ekranów. - Linki wewnętrzne – Poprawna nawigacja wewnątrz strony internetowej zawierająca się w linkowaniu wewnętrznym pomaga
Pamiętaj, że algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają. Ważne jest, aby regularnie aktualizować swoją stronę i dostosowywać się do najnowszych trendów i wymagań!
Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie strony internetowej zaczyna się od 50 zł miesięcznie, a jednak rozsądna kwota, która przełoży się na realne wyniki wynosi min. 800-1600 zł miesięcznie. Wszystko zależy do lokalizacji firmy, obszaru pozycjonowania, liczby konkurencji i poziomu trudności fraz kluczowych.
Metoda Michała, którą stosujemy, pozwala na start już przy niewielkich kwotach
i stopniowe zwiększanie budżetu i przejmowanie kolejnych segmentów rynku
w miarę zwiększania obrotów firmy.
Podejmij rozsądną decyzję